marți, 23 octombrie 2012

La Lidl porcii zboara: pateul de pasare contine porc

Oricine rade cand aude ca porci zboara. Ei bine, eu am dovada ca pentru cei de la Lidl... porcii chiar zboara!

Subiectul zilei: pate de carne de pasare de la Lidl. Pai carnea asta de pasare e interpretabila pe limba lor fiindca au ajuns sa vanda porcul zicand ca-i pasare. Probabil au vazut ei porci care zboara.

Pate din carne de pasare cu tomate. Ingrediente: 
- carne de pasare 35% (carne de pasare separata mecanic, piele de pasare, ficat 4.8% - asa putin?)
- apa
- grasime si sorici de porc
- ficat de porc 4.8%
- faina de grau
- pasta de tomate 4%
- sare si amestec de condimente
- amidon din cartofi, proteina din soia si fibre alimentare din grau
- poate contine urme de mustar si telina

"Reteta" pe care v-am prezentat-o este luata de pe o cutie de Pate de carne de pasare cu tomate care se gaseste de cumparat in Lidl. Este fabricat doar pentru Lidl, nu are o marca pusa pe cutie si nici informatii de genul 'Produs in Germania / Romania... etc'. Apare doar o adresa, cu un oras: Kalisz. Acesta este un oras din Polonia. Cam ascunse aceste informatii...

Nu stiu cata relevanta are, dar si celelate marci de pate care se gasesc in Lidl (Pikok si Baroni) au  aceleasi ingrediente de porc in pateurile de carne de pasare sau de carne de curcan. Ciudat este ca au si un fel de pate denumit corect 'Pate cu carne de pasare si de porc'. Pai care mai e diferenta daca toate oricum contin porc?

Dupa ce acum cateva luni Lidl a fost obligata de Protectia Consumatorului sa renunte la comercializarea Magiunului care de fapt era o pasta, au vandut si inca vand un unt pe care scrie ca contine unt (WTF!?!), iata ca acum au fost prinsi (de mine :)) poate si de altii) cu aceste pateuri de pasare care de fapt contin si carne de porc.

Voi cat de des va uitati pe etichetele produselor ca sa aflati ce anume contin si cand expira?


6 comentarii:

  1. Eu am gasit la kaufland crema de branza almete expirata de o luna. Cand am cumparat m-am grabit stiind ca la kaufland nu am avut surprize niciodata. Acea crema de branza urma sa o manance sotia mea gravida, cand am deschis ambalaju era deasupra un strat apos si mi-am dat seama ca ceva nu e inregula si cand am vazut ca e expirata de o luna am "zburat" pana la kaufland (crema fiind cumparata seara, si m-am dus a doua zi dimineata). Ca sa imi inchida gura mi-au dat 5 lei, dar cat am stat la informatii pana mi-am dat 5 lei am vorbit in gura mare sa fiu sigur ca ma aud toti care trec pe langa mine, ziceam numai de produse expirat de o luna si dastea... si cand m-am dus din nou pe raion era un baiat care strangea toate alemtele deacolo, cred ca toate erau expirate... Pana la urma directorul de magazin s-a scuzat ca cica asa au fost primite si reprezentantul de raion nu a verificat...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am mai citit multe despre kaufland... multa lume a patit-o... probabil se intampla in multe alte magazine, dar atata timp cat protectia consumatorului nu se si autosesizeaza...
      oricum e cumplit de greu sa faci o reclamatie fondata fara un mic ghid si o gramada de informatii... o sa ma documentez si voi scrie in curand un articol pe tema asta, ca sa stie lumea ce si cum se poate reclama

      Ștergere
  2. De multe ori e deajuns un telefon la protectia consumatorului brasov, de exemplu am avut o probrlema legata de garantia unui produs de la carfoure care se facea la mitrea prest pe zorilor, si aia de la mitrea prest au depasit termenul legal de solutionare... dupa inca o saptamana de la expirarea termenului am fost iar la ei sa vad de ce nu s-a solutionat, ei au zis ca inca nu a venit piesa... am sunat la protectia consumatorului in dimineata aia, si pe la ora 4 dupamasa m-au sunat de la mitrea prest sa imi dea negatie pentru a-mi primi banii inapoi pe produs.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte tare! Stiu ca am incercat acum vreo 2 ani sa fac o reclamatie (nici nu mai stiu despre ce era vorba) si m-au contactat dupa mult timp sa imi mai ceara nu stiu ce informatii. Probabil acum se misca mai bine treaba.

      Ștergere
  3. Ce sa le faca Protectia consumatorului ? e bine scris "Pate de carne de pasare" tu faci o confuzie "carne DE pasare " (la care se poate adauga si sorici de cal :) ) nu scrie pe cutie "Pate de carne DIN pasare" (si atunci nu se mai poate adauga nici solzi de peste :) )

    RăspundețiȘtergere
  4. "au vandut si inca vand un unt pe care scrie ca contine unt" nu cred ca scrie doar "unt " pe ambalaj ci CREMA de unt sau altceva.Multe lucruri sunt vandute sub anumite nume iar noi suntem obligati sa citim tot de pe ambalaj nu doar ce vrem adica daca scrie "Crema de UNT" nu citim doar "unt" sau daca scrie "DE carne" nu trebuie sa citim DIN carne" legea le da voie producatorilor sa folosesasca astfel de jocuri de cuvinte numai ca noi trebuie sa fim atenti sa nu confundam lucrurile.

    RăspundețiȘtergere

Comentariile nepotrivite ca limbaj vor fi considerate SPAM chiar daca ofera informatii interesante!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...