vineri, 26 august 2011

Am crezut ca am primit bani falsi de la Lidl


Cele 2 fete ale monedei aniversare cu Aurel Vlaicu din 2010
in valoare de 50 de bani

Am primit aseara rest de la magazinul Lidl trei monede de 50 de bani care pentru o secunda am crezut ca sunt false. Chiar ma amuzam in sinea mea de o doamna din fata care incerca sa plateasca cu ele. Am crezut ca sunt euro sau centi.

Casieria insa era plina de astfel de monede. Ma si gandeam: cine naiba ar falsifica o moneda de 50 de bani?

Moneda are gravat de 2 ori Romania pe cant, pe o fata este chipul si numele lui Aurel Vlaicu (1882 - 1913) si anul 1910, iar pe cealalta fata apare scris anul 2010, valoarea de 50 de bani si Romania.

Daca pe moneda este scris 2010 anul punerii in circulatie eu de ce abia la sfarsitul lunii august 2011 o vad in circulatie?



Se pare ca cele 3 monede nu sunt false si cei de la Banca Nationala a Romaniei ar fi pus in circulatie in luna 25 octombrie 2010 inca 999.997 de exemplare. Pe langa acestea ar mai exista o varianta de colectie a acestei monede, doar 5000 de exemplare.

Monedele sunt metalice, au valoarea nominala de 50 bani si sunt dedicate aniversarii a 100 de ani de la primul zbor romanesc efectuat de Aurel Vlaicu in anul 1910.

Mi se pare ciudat ca timp de exact 10 luni nu am primit rest nicaieri o astfel de moneda. Cine le tine acasa sub saltea?

2 comentarii:

Comentariile nepotrivite ca limbaj vor fi considerate SPAM chiar daca ofera informatii interesante!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...